COOKIE POLICY
Cookies zijn essentieel voor het optimaliseren van onze website. Cookies helpen ons om algemene gebruiksstatistieken op te slaan en zij slaan andere informatie op die ons in staat stelt om features zoals de vergelijkingstool te laten functioneren. De Cookies slaan GEEN persoonlijke data op die u kunnen identificeren. Meer info over cookies vindt u op onze Privacy Policy-pagina

Ford 1.0 EcoBoost-motor wint zesde titel op rij in ‘International Engine of the Year’

22/06/2017

Ford 1.0 EcoBoost-motor wint zesde titel op rij in ‘International Engine of the Year’

De 1.0 EcoBoost-benzinemotor van Ford werd op 21 juni 2017 voor het zesde jaar op rij uitgeroepen tot ‘International Engine of the Year’ in de categorie tot 1,0 liter. Daarmee is de compacte en krachtige driecilinder-benzinemotor al sinds zijn lancering in 2012 ongeslagen in zijn klasse. Ford zal de 1.0 EcoBoost vanaf 2018 ook aanbieden met een innovatieve cilinderuitschakeling, waardoor de motor nog zuiniger wordt.

De 1.0 EcoBoost-motor van Ford is heeft nu in totaal tien ‘International Engine of the Year’-prijzen gewonnen, want naast de zes titels in de categorie tot 1,0 liter won hij ook drie maal (2012, 2013 en 2014) het volledige klassement en was hij ooit ‘Beste nieuwkomer’.

“Onze 1.0 EcoBoost-motor was een echte ‘game-changer’: hij vestigde nieuwe normen voor compacte, zuinige motoren dankzij zijn geavanceerde EcoBoost-turbosysteem, zijn directe injectie en zijn dubbele onafhankelijke variabele nokkenastiming,” verklaarde Jo Bakaj, vicepresident productontwikkeling bij Ford of Europe. “Zelfs met tien internationale motorprijzen van het jaar op zak vinden we nog steeds manieren om de grenzen van de motortechnologie te verleggen en nog meer voordeel te peuren uit zijn befaamde kleine cilinderinhoud.”

1,0 liter motor levert 100, 125 of 140 pk

De 1.0 EcoBoost-motor is vandaag de dag verkrijgbaar met 100, 125 en 140 pk en drijft op dit ogenblik een op vijf nieuwe Fords in Europa aan, en zelfs twee op vijf Fiesta’s.

Deze wagens in het Ford-gamma zijn beschikbaar met een compacte, efficiënte, krachtige, prijswinnende 1.0 EcoBoost-motor:

Contacteer ons voor meer informatie

De zuinige 1.0 EcoBoost-driecilinder werd door een panel van 58 autojournalisten uit 31 landen verkozen tot ‘Beste motor in de klasse tot 1,0 liter’. De jury prees zijn combinatie van prestaties, verbruik en technologie. De innovatieve krachtbron, die in 2012 werd geïntroduceerd in de Ford Focus, blijft zijn segment domineren, ondanks de groeiende concurrentie in dit fel bevochten segment, dat erg belangrijk is voor autobouwers. Dit jaar namen 35 motoren het tegen elkaar op in de categorie tot 1,0 liter, negen meer dan het debuutjaar van de 1.0 EcoBoost.

“De kleinste Ford EcoBoost-motor is nog steeds de beste kleine driecilinder van 1,0 liter ter wereld, hoewel er de voorbije jaren heel wat nieuwe concurrenten zijn bijgekomen,” verklaarde Dean Slavnich, medevoorzitter van de negentiende ‘International Engine of the Year Awards’, die plaats vond in Stuttgart (Duitsland), en hoofdredacteur van het tijdschrift Engine Technology International. “Nog indrukwekkender is dat hij er als eerste motor in zijn klasse in is geslaagd om bij elke nominatie de titelzege te veroveren.”

In 2018 ook automatische cilinderuitschakeling

De 1.0 EcoBoost-motor met cilinderuitschakeling wordt begin 2018 beschikbaar om de gebruikskosten voor klanten nog te reduceren door een van de cilinders uit te schakelen wanneer het volledige vermogen niet wordt aangesproken, bijvoorbeeld tijdens het uitrollen of bij constante snelheden met een lichte motorbelasting. De motor kan de derde cilinder in 14 milliseconden automtisch uit- of in te schakelen – 20 keer sneller dan knipperen met de ogen – zonder daarbij te raken aan de prestaties of het raffinement. De technologie is een voorbeeld van het geavanceerde technische ontwikkelingswerk dat Ford in staat stelt om klanten een ruime keuze te bieden in de vorm van zuinige benzine- en dieselmotoren en geëlektrificeerde aandrijflijnen.



Nieuws